Nasze Działania

Pożegnania Nadszedł czas…

 

Wszystko co dobre kiedyś się kończy, nadchodzi czas rozstań i pożegnań. To właśnie spotkało Nas, małą szkołę z Lubizny. Zakończyliśmy realizację naszego dzieła, projektu o wartościach, wartościach tak ważnych w życiu każdego człowieka.
Było fantastycznie, wesoło, kolorowo, skocznie, muzycznie, poetycko, ale czasami też brakowało sił, dopadało zmęczenie czy zwątpienie, ale daliśmy radę. Dopłynęliśmy na drugi brzeg.

 

Do 30 września 2014 roku wypracowane efekty wszystkich szkół biorących udział w projekcie „Share Values, Share Life” zostaną umieszczone w Europejskiej Bazie Produktów EST .

 

Pragniemy wyrazić gorące podziękowania dla uczniów Zespołu Szkół w Lubzinie, którzy efektywnie włączyli się w realizację programu działań projektowych. Byli to uczniowie:

 

Michał Dąbrowski, Barbara Staryk, Marcin Kot, Małogrzata Kot, Joanna Ochał, Jakub Kołodziej, Jakub Nowakowski, Aleksandra Świętoń, Kamila Pijar, Dominik Kołodziej, Gabryś Mucha, Faustyna Mareusz, Kinga Kusza, Szymon Kamiński, Iza grzegorska, Klaudia Grzegorska, Anna Wiktor, Jakub Olech, Natalia Nowacka, Julia Olech, Partycja Kisiel.

 

To był Wasz projekt, dzięki Wam zostały zrealizowane wszystkie cele projektu.

 

Dziękujemy!

 

Szczególnie gorąco pragniemy wyrazić uznanie i podziękowanie rodzicom którzy przyjęli pod swój dach zagranicznych uczniów, przejęli odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo w trakcie pobytu, wykazali się gościnnością i sprawili, że goście ze łzami w oczach opuszczali naszą szkołę.

 

Dziękujemy także pozostałym uczniom  Zespołu Szkół w Lubiznie,którzy aktywnie włączyli się w realizację projektu.

 

Każdy projekt w szkole to również zwiększony zakres obowiązków:

Pani  Głównej Księgowej MZGO p. M. Żerkowskiej, Pani z Sekretariatu p. S. Niedzielksiej – Plezi, Pań Sprzątających, Pani STOP oraz Pana Konserwatora

 

Dziękujemy serdecznie za Waszą cierpliwość i ciepły uśmiech.

 

Słowa podziękowania należą się  Wszystkim nauczycielom Naszej Szkoły za pomoc w realizacji merytorycznej projektu, w przygotowywaniu oprawy artystycznej, udostępnieniu zdjęć, dekoracji oraz przy sporządzaniu potraw regionalnych.

 

Wszystkie zaplanowane cele projektu zostały osiągnięte

 

Dziękujemy!!!

Bożena Pyzik – Dyrektor Zespołu Szkół w Lubiznie

 

Monika Świątek – Bień –  Koordynator,

Edyta Worek,

Marzena Węgrzynowicz

Andrzej Jedynak

 

Święto COMENIUSA w Zespole Szkół w LubziniePIKNIK Z COMENIUSEM

08.06.2014 roku przy Zespole Szkół w Lubzinie odbył się Piknik z Comeniusem, wielka, środowiskowa impreza, która kończyła realizowany w szkole projekt.

Szkoła była pięknie udekorowana, na tablicach wisiały zdjęcia z przebiegu projektu i prace wykonane przez uczniów.

Na scenie wystąpił Zespół Pieśni i Tańca „Lubsza”, który zaprezentował pięć pięknych tańców : polonez, mazur, krakowiak, lajkonik i belly dance. Potem dziewczyny z zespołu poprowadziły na podwórku szkolnym poloneza, do którego przyłączyło się wiele osób . W pierwszej parze wspaniale zatańczył Pan Burmistrz Ropczyc Bolesław Bujak. Następnie czwarta klasa pokazała kunszt w grze na flecie. Wypadli bardzo dobrze
i widać było, że się bardzo starali. Maluchy także świetnie wypadły na scenie: trzecia klasa zaprezentowała cyrk, a druga zatańczyła do piosenki o smerfach. Na festynie nie brakowało też szkolnych muzyków, którzy grali na gitarach, akordeonie, keyboardzie, trąbce i na saksofonie.

Główną atrakcją festynu był festiwal piosenki angielskiej. Każda klasa przygotowała wybraną anglojęzyczną piosenkę. Publiczność głosowała na ulubioną klasę poprzez kupienie cegiełki. Występy bardzo się wszystkim podobały, a największą liczbę cegiełek zdobyła czwarta klasa. Zwycięzcy dostali darmowe bilety do kina.

Wszystkich widzów rozśmieszył kabaret „Pożeracze naleśników” w zabawnym skeczu o nieporozumieniach wynikających z nieznajomości języków. Wystąpiła też grupa  cheerlaederek, która pokazała dwa tańce. Dziewczyny świetnie się przygotowały do występu i otrzymały duże brawa.

Chłopcy z UKS-u zaprezentowali swoje zdolności i umiejętności w sumo. Potem każdy mógł spróbować swoich sił walcząc w nadmuchiwanych strojach sumo.

Poza tym na Pikniku było wiele atrakcji. Dziewczyny bardzo chętnie splatały sobie  włosy w kolorowe warkoczyki. Mniejsze dzieci mogły pomalować sobie twarze  w różne śmieszne wzory. Dorośli mogli  miło spędzić czas jedząc ciastka w kawiarence „Zacisze”. Oprócz słodkości można było zjeść pyszną kiełbaskę
z grilla. Dzieci świetnie się bawiły na placu zabaw i na dmuchanej zjeżdżalni. Na festynie był też wróżbita, który dzięki swoim zdolnościom umiał przepowiadać przyszłość. Można było wziąć udział w zabawach konkursowych i zdobyć dodatkowe nagrody. Na koniec pikniku odbyła się zabawa taneczna, na której zagrał zespół „Life”. Całe wydarzenie prowadzili  Gabryś Mucha i Jakub Olech. Wszyscy świetnie się bawili i długo nie zapomną cudownych wrażeń.

 

Treść przemówienia wygłoszonego przez kordynatora projektu w dn.8.06.2014 r

Celem akcji Comenius Partnerskie Projekty Szkół, dzięki której Comenius jest w Naszej Szkole,  jest wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy międzynarodowej, a także poprawa pod względem jakościowym i ilościowym partnerstw między szkołami oraz mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich. Partnerstwa w ramach akcji Partnerskie Projekty Szkół dają możliwość wzajemnego uczenia się, wymiany najlepszych praktyk oraz rozwijania struktur współpracy międzynarodowej.

 

Dzięki temu, że uczestniczyliśmy w dwuletnim programie Comenius „Share Values, Share Life” 20 uczniów i 7 nauczycieli mogło wyjechać na zagraniczne spotkania z partnerami, które miały Miejsce w Hiszpanii  i Turcji;
a w maju 2013 podejmowaliśmy uczniów z Turcji i Hiszpanii. Spotkania miały na celu realizację zaplanowanych w projekcie zadań, bliższe poznanie się uczniów i nauczycieli, poznanie kultur i zwyczajów danego kraju.

Realizacja naszego projektu nie byłaby możliwa bez pomocy i wsparcia p. dyrektor ZS – B. Pyzik, Rodziców, którzy wspierali nasze działania i zgodzili się podejmować uczniów z Hiszpanii i Turcji, Nauczycieli Zespołu Szkół w L, a w szczególności.

p. M. Węgrzynowicz,

p. E. Worek,

p. A. Jedynaka

p. M. Stachura

ponadto szczególne podziękowania pragnę złożyć p. Bogusławie Bar, Spółdzielni Uczniowksiej Puchatek” pod opieką p. Eli Śliwy i p. Beaty Nowackiej

oraz p. R. Hendzel, p. T. Groele, p. G. Tyrańskiej, p. J. Motyce
p. Sylwii Niedzielskiej – Plezie oraz wszystkim nauczycielom – za wszelką okazaną pomoc.

 

W tym miejscu pragnę podziękować  również p. Mirkowi Płochowi za ogromną pomoc w przygotowaniu naszego Pikniku i Paniom z obsługi (p. Celinie, p. Gabrysi, p.Kasi)

I na koniec gorące podziękowania dla Koleżanki Beaty Komiotek, za artystyczną opiekę nad naszym festynem.

 

Życząc Państwu miłych wrażeń, zapraszam do wspólnej wesołej i bezpiecznej zabawy.

Galeria zdjęć:

FREEDOM prezentacje wykonane przez uczniów

Love&Respect

Peace

Szacunek

Podstawą filozofowania na temat wartości szacunku, było ustosunkowanie się się do krótkich filmików. Uczniowie po obejrzeniu ich rozmaiali i analizowali zachowania uczestików, zadawali pytania i zastanawiali się, czy w podobej sytuacji zachowalibyśy się tak samo, a może inaczej.

Po powrocie z Madrytu rozpoczęliśmy pracę z kolejną wartością „Love and Respect”  – „Miłość i Szacunek”

Nasze działania skupią się na  tworzeniu historyjek, rysunków, kreskówek dotyczących naszego tematu przewodniego. Będziemy również, na zajęciach rozmawiać, filozofować i analizować pojęcia miłości i szacunku.

Wszystkie nasze działania zostaną udokumentowane i przedstawione na naszej stronie.

Miłość i Szacunek – Nasze Plakaty

Wszystkie wykonane plakaty zostały powieszone na tablicy Comeniusa, każdy z nich został podpisany cyferką. Następnie uczniowie najmłodszych klas Szkoły Podstawowej (0 – III ) będą oddawać  głosy na najładniejsze ich zdaniem prace i w ten sposób wyłonimy zwycięzcę naszego Comeniusowego konkursu.

Do dnia 24.03.2014  głosy oddali uczniowie kl. III a i IIIb SP, w kolejnych dniach klasa 0, I i II SP, a oto wyniki konkursu:

Plakat 1 – 9 pkt; plakat 2- 7 pkt; plakat 3 – 1 pkt; plakat 4 – 3 pkt; plakat 5 – 29 pkt; plakat 6 – 14 pkt; plakat 7 – 6 pkt; plakat 8 – 6pkt.

Zwyciężyła praca wykonana przez Gosię Kot i Basię Starzyk. Gratulujemy!!!!!.

Oto Gosia i Basia ze zwycięskim plakatem !

Galeria zdjęć

STYCZEŃ /LUTY 2014

Uczniowie Szkolnego Klubu Comeniusa przygotowali dla wszystkich uczniów Zespołu Szkół w Lubzinie prezentacje po pobycie uczniów w Madrycie w dn. 24-28.11.2013. Uczniowie podzielili się na grupy i każda z grup przedstawiała swąją prezentację w innych klasach. Uczniowie ze SK Comenius przypomnieli uczniom ZS, również, co to jest program Comenius/Erazmus+.

Prezentacje połączone były z quizem, zabawą i nagrodami za najlepsze odpowiedzi.

Nasze prezentacje 🙂

COMENIUS NA KRĘGLACH :-))))

 

Dnia 9 stycznia 2014 roku uczniowie grupy Comenius wraz z rodzicami oraz nauczycielami: p. Moniką Świątek – Bień, p. Andrzejem Jedynakiem i p. Marzeną Węgrzynowicz udali się do kręgielni znajdującej się w restauracji Laguna w Ropczycach. Spotkanie trwało w godzinach od 18.00 do 20.00. Miało ono na celu integrację zespołu Comenius z nauczycielami i rodzicami, a może przede wszystkim dobrą zabawę.

Gdy wszyscy się zjawili na miejscu, założyliśmy przepisowe buty i rozpoczęliśmy grę. Niektórzy z nas grali w kręgle dopiero po raz pierwszy, a mimo to byli jednymi z najlepszych graczy. Każdemu uczestnikowi towarzyszyły te lepsze i te gorsze momenty, ale na szczęście nie brakowało nam poczucia humoru. Panowała bardzo miła atmosfera dzięki naszym nauczycielom, którzy byli „wyjątkowo” optymistycznie nastawieni do gry. Ich optymizm przeniósł się na rodziców i wszyscy bardzo dobrze sie bawili.

Po zakończeniu zabawy każdy z nas wracał do domu w pozytywnym nastroju, miłymi wspomnieniami oraz chęcią na ponowne spotkanie.

Napisały Asia Ochał i Ania Wiktor

LISTOPAD 2013

Wypowiedzi uczniów po powrocie z Hiszpanii

Wyjazd do Hiszpanii pozwolił mi poznać tamtejszą kulturę i obyczaje. Dzięki tej zagranicznej lekcji języka angielskiego o wolności zrozumiałam, że trzeba o nią walczyć nie tylko dla siebie, ale dla drugiej osoby.

Joanna Ochał

Wyjazd do Madrytu dostarczył mi dużo nowych przygód. Spotkałam wielu miłych ludzi . Zapoznałam się z nową kulturą i obyczjami. Jestem szczęśliwa, że mogłam tam być.

Kinga Kusza

Wyjazd do Hiszpanii umożliwił mi poznanie tamtejszych obyczajów i kultury oraz uświadomił mi, że o wolność warto walczyć. Pozwolił mi on także na sprawdzenie moich umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Zrozumiałam, że jest on bardzo potrzebny w życiu. Poznałam także wspaniałaych ludzi, z którymi spędziałam wiele godnych zapamiętania chwil.

Anna Wiktor

„Wolność w obiektywie aparatu”

Dnia 12.11.2013 r. podczas uroczystego apelu z okazji Święta Niepodległości, został rozstrzygnięty konkurs zorganizowany przez opiekunów Szkolnego Klubu „Comenius” p. Monikę  Świątek-Bień
i p. Marzenę Węgrzynowicz, pt „Wolność w obiektywie aparatu”.

Celem konkursu było zachęcenie uczniów do pokazania szeroko rozumianego pojęcia „WOLNOŚĆ”
z pomocą aparatu fotograficznego. Na ręce opiekunów konkursu wpłynęło wiele ciekawych prac, wybór był trudny. A oto wyniki konkursu!

I miejsce ex aequo

Joanna Ochał kl. II a Gim

Jakub Kołodziej kl. II a Gim

II miejsce

Jakub Nowakowski kl. I b Gim

WYRÓŻNIENIA:

Marcin Kot kl. III a Gim

Faustyna Mardeusz kl. VI SP

Szymon Kamiński kl. I a Gim

Kinga Kusza kl. III b Gimn

Anna Wiktor kl. II b Gim

 

Galeria mediów

II ROK PRACY Z COMENIUSEM ROK SZKOLNY 2013/2014

 

Z nowym rokiem szkolnym 2013/2014 rozpoczęliśmy dalszą pracę z naszm projektem. Całe nasze działania skupiają się teraz wokół tematu WOLNOŚCI, który będziemy realizować poprzez m.in. przygotowanie plakatów przedstawiających wolność, napisaniu i nagrywaniu przez grupy uczniów Comeniusa piosenek o wolności
(poniżej utwór w wykonaniu Klaudii i Izy Grzegorskich, Faustyny Mardeusz Joanny ochał i Ani Wiktor). Niektóre
z naszych poczynań zostaną zaprezentowane przez nas podczas najbliższego spotakania uczniów  i nauczycieli
w Madrycie (24 – 28.11.2014r.)

Nasze dzieła !!!

W trakcie pracy na zajęciach w klubie Coemniusa przygotowywaliśy scenki tematyczne dotyczące tematyki tolerancji/nietolerancji w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie dobrali się w grupy, następnie napisali scenariusze scenek, opracowali i odegrali. Każda prezentacja została nagrana i omówiona z uczniami.

Kwiecień 2013

Wypowiedzi uczniów po powrocie z Turcji.

Wyjazd do Turcji, który trwał od 01.03.2013 do 09.03.2013r. poszerzył moją wiedzę o innych krajach i ich kulturach. Dzięki temu uwierzyłam we własne możliwości dotyczące mówienia w języku angielskim. Zrozumiałam, że nauka języka angielskiego jest w życiu bardzo potrzebna. Otworzyłam się do ludzi innych narodowości.

Ten wyjazd był dla mnie bardzo pouczający.

Joanna  Ochał

Dzięki wyjazdowi do Turcji doznałam wielu ciekawych wrażeń. Poznałam tam bardzo sympatyczne osoby. Spróbowałam także tureckiego jedzenia, które zupełnie różni się od polskiego. Dzięki temu wyjazdowi zwiedzałam wiele bardzo ciekawych miejsc, zabytków, a także zobaczyłam piękne morze. Mam nadzieję, że cudowne wrażenia, jakich doznałam w Turcji powtórzą się niejednokrotnie w moim życiu.

Aleksandra Świętoń

 

Wyjazd do Turcji dał mi same korzyści. Dzięki niemu miałem okazję podszlifować język angielski, pozbyłem się złych stereotypów o Turkach i muzułmanach, ale przede wszystkim nabyłem doświadczenia w podróżowaniu.

Dominik Kołodziej

 

Wyjazd do Turcji dał mi możliwość zwiedzenia tego pięknego kraju. Mogłem poznać obce zwyczaje. Zapoznałem się z nowymi osobami. Miałem również możliwość poszerzania swoich umiejętności językowych.

Michał Dąbrowski

 

 

SPOTKANIE Z RODZICAMI PO POWROCIE
Z TURCJI

W dn. 4.04.2013 r. odbyło się spotkanie wszystkich uczniów
z Klubu Comeniusa z rodziami, nauczycielami i przyjacielami szkoły. Na spotkaniu, które rozpoczęło się o godzinie 16.30, uczniowie i nauczyciele, którzy byli w Turcji opowiedzili zgromadzonym o swoimi pobycie w Turcji. Każdej opowieści towarzyszyły wspaniałe prezentacje multimedialne, dzięki którym mogliśmy zobaczyć ten egzotyczny dla nas kraj.

Zdjęcia

Pokój dla Mnie to……..

Podczas prac na warsztatach i filozofowaniu o pokoju uczniowie wraz z nauczycielami doszli do wniosu, że należy podsumować całą pracę i zastanowić się nad podstawowym pytaniem ” Czym dla mnie jest pokój….”

poniżej przestawiamy przykłady wypowiedzi

Nasi uczniowie i ich prace o POKOJU – ” Jak zareklamować POKÓJ” – praca na zajęciach

LUTY 2013

 

MULTI CULTI – czyli, jak piękne jest
to co nas wyróżnia

Warsztaty zostały po prowadzone przez Martę Pyzik i Katarzynę Biegus, które na codzień pracują w dziale Szkoleń i Rozwoju jednej z krakowskich firm outsourcingowych. W spotkaniu wzięło udział 16 dzieci, z różnych grup wiekowych. Na początku miały one okazję przedstawić się na forum, opowiadając między innymi o tym, jaki przedmiot wzięliby na bezludną wyspę, gdyby mogli ze sobą zabrać tylko jedną rzecz. Po wspólnym zapoznaniu się uczniowie brali udział w grze Multi Culti Toolbox for Training – www.salto-youth.net/toolbox

Zostali oni podzieleni na dwie grupy i przez 15 minut w osobnych salach mieli okazję przygotować się do roli, w jaką mili się wcielić. Każda z grup dostała opis kultury, do której miała należeć z dokładnym opisem tego, jakie zachowania są w niej akceptowalne i naturalne, a jakie niedopuszczalne. Po przygotowaniu, wszyscy spotkali się w jednym pokoju i została odczytana historia opisująca sytuację, w jakiej mieli uczestniczyć:

Obydwie grupy spotykają się na jednej wyspie, po tym, jak sztorm zniszczył ich statki. Aby przeżyć do czasu nadejścia pomocy rozbitkowie muszą zbudować schronienie przed zmiennną pogodą oraz dzikimi zwierzętami. Ponieważ na wyspie nie ma, ani wystarczająco dużo materiałów do budowy, ani miejsca na konstrukcję więcej niż jednego schronienia, obydwie grupy muszą to zrobić  RAZEM. Dzieci miały do dysozycji różne materiały, takie jak kolorowe bibuły, nożyczki, krzesła.

Celem ćwiczenia było doświadczenie przez dzieci międzykulturowej sytuacji oraz podniesienie ich świadomości dotyczącej różnic kulturowych, a  także ich możliwych konsekwencji.

Po skoczonym ćwiczeniu, dzieci mogły same zobaczyć, co przeszkadzało im we wspólnej realizacji celu, co było dla nich trudne, nienaturalne czy zadziwiające a także, co sprawiało, że pojawiające się różnice udało sięprzezwyciężać. Jeśli jednak tak się nie działo – jakie były tego konsekwencje. Rozpoczęła się dyskusja, pomagająca określić, co można zrobić, żeby w sytuacji międzylulturowej szanować rzeczy istotne dla innych a także, jak ułatwić pobyt gości w naszym kraju. Dzieci miały także okazję zastanowić się co w zachowaniu nas, Polaków może być zaskakujące dla innych oraz  uświadomić sobie, że to oni będą dla swoich gości wizytówką naszego kraju.

Natępnie uczniowie mieli okazję posłuchać doświadczeń przebywania w sytuacji miedzyluturowej, obejrzeć zdjęcia z wyjazdów zagranicznych, polegajacych na pracy w miedzykulturowym środowisku oraz mieszkania u rodzin z danego kraju. Dzieci mogły usłyszeć o tym, jak ważne jest to, aby skorzystać w takich sytuacjach z możliwości poznania innych kultur oraz jak ważna jest śmialość w wykorzystaniu znajomości języka obcego.Po przerwie dzieci miały okazję zapoznać się z ciekawostkami kulturowymi Hiszpanii i Turcji.

Na koniec dzieci miały okazję obejrzeć film „Cyrk motyli”, poruszający ważny temat akceptacji siebie oraz innych (w języku angielskim z polskimi napisami). Po seansie dzieci próbowały odtworzyć fabułę w języku angielskim i opowiedzieć swoje odczucia i przemyślenia na temat filmu. Była to okazja do tego, aby zastanowić się wspólnie, jak ważne jest to, jak traktujemy inne osoby, które w jakkikolwiek sposób są inne niż my.

Galeria mediów

Wybór LOGO projektu

 

Na przełomie września i października 2012 uczniowie z 3 partnerskich szkół pracowali nad Logiem projektu, każda ze szkół miała przeprowadzić konkurs na Logo we własnej szkole, a następnie przesłać swój wybór do szkół partnerskich i w ten sposób miał dokonać się wybór LOGO całego projektu Comenius „Share Values, Share Life”

Przeprowadziliśy głosowanie w naszej szkole.

Wyniki w naszej szkole były następujące:

Polska – 98 głosów

Hiszpania – 56 głosów

Turcja – 37 głosów.

Po ostatecznym podliczeniu głosów przez Koordynatora z Turcji – p. Pinar, wyniki przedstawiały się następująco:

POLSKA – 45 %

TURCJA – 38%

SPAIN – 17 %

Zwyciężyliśy !!!

Tak głosowaliśmy! 🙂

STYCZEŃ 2013

 Wizyta w ECPiP w Pustkowie

29 stycznia 2013r. uczniowie działający w grupie Comeniusa pod opieką p. Moniki Świątek-Bień i p. Edyty Worek udali się do Europejskiego Centrum Pamięci i Pojednania w Pustkowie.  Celem tej wyprawy było obejrzenie Ekspozycji historyczno – dydaktycznej przy Górze Śmierci. Pobyt w tym szczególnym miejscu dał uczniom okazję poznania historii obozów  pracy przymusowej i okrutne losy przetrzymywanych w nich więźniów w okresie II wojny światowej.

Po zapoznaniu się z Ekspozycją uczniowie udali się do Centrum Kultury w Pustkowie, gdzie zostały przeprowadzone z ich udziałem ćwiczenia warsztatowe. Zajęcia te związane były z wprowadzeniem i omówieniem takich pojęć jak tolerancja, akceptacja, ksenofobia, mniejszości (etniczne, społeczne, religijne, kulturowe), stereotypy. Zajęcia, prowadzone przez p. Marzenę Baum – Gruszowską, miały na celu uwrażliwienie młodych ludzi na wszelkie przejawy nietolerancji we współczesnym świecie; zrozumienia i docenienia podstawowej wartości jaką jest pokój.

Galeria mediów

LISTOPAD 2012

Apel

„Wszyscy żyjcie za pan brat

a szczęśliwszy będzie świat!”

 

Powyższe słowa oraz prace plastyczne zamieszczone na zielonym płótnie podpowiadały, że tematem spotkania całej społeczności szkolnej zebranej na sali gimnastycznej w dniu 19 listopada 2012r. będą nie najlepsze stosunki między ludźmi.

Apel zorganizowany z okazji Światowego Dnia Tolerancji przygotowała grupka ochotników z klasy VIB szkoły podstawowej oraz IIa i IIb gimnazjum pod kierownictwem p. Marzeny Węgrzynowicz.

Dzięki nim każdy uczeń miał okazję dowiedzieć się, co oznacza termin tolerancja i zastanowić się, czy sam jest tolerancyjny wobec bliźnich. Wielu przekonało się, jak ważne jest, byśmy byli otwarci na inność i umieli akceptować  słabości i niedoskonałości drugiego człowieka. Bardzo tego wszyscy potrzebujemy.

Na koniec spotkania p. Monika Świątek-Bień rozstrzygnęła wyniki ogłoszonego miesiąc wcześniej konkursu plastyczno-literackiego pod hasłem „Tolerancja – łączy ludzi, niszczy bariery „.

Zaproszonym na środek sali twórcom wyróżnionych dzieł plastycznych dyr. szkoły p.Bożena Pyzik wręczała małe upominki i gratulowała inwencji oraz talentu.

Największe brawa zebrał Jakub Nowakowski, uczeń klasy VIb, zwycięzca konkursu literackiego, który odczytał zebranym swoje piękne opowiadanie.

Podziękowano mu w ten sposób za wzruszenia, jakie udało mu się wzbudzić u słuchaczy i za uświadomienie prawdy, że każdy z nas jest „inny” i że „inny” nie oznacza „gorszy”.

A więc zaczynamy 🙂 !

Początki bywają trudne, ale nie u Nas. Wszyscy z zapałem wzieli się do pracy. Celem pierwszych zajęć było poznanie kultury, historii, obyczajów krajów naszych Parterów. W zawiązku z tym uczniowie Szkolnego Klubu Comeniusa podzieli się na zespoły i każdy z zespołów przygotował informacje o innym kraju, jego kuturze, obyczajach, walucie, najciekawszych zabytkach, podstawowych zwrotach w danych językach ( w trakcie prezentacji i ćwiczeń było dużo dobrej zabawy :-).

Uczniowie przedstawiali te informacje swoim kolegom, a następnie sprawdzając co zostało w głowach przeprowadzali quizy wiedzy nagradzane słodościami 🙂

 

Komentarze są wyłączone.